Söndagsregn innan en ny vecka

Idag regnade det hela dagen. Nästen i alla fall. Gräset skulle klippas med det blev inte av.
Barnen var glada nu när pappa var här båda dagerna i helgen.
Han satte upp lampor i köket så nu kan jag laga mat även på kvällen. Wink
Vi hade trevligt besök av våra kompiser och gamla grannar. Fikan blev som en lunch.
 
I morgon ska jag kontakta en person på ett företag som kanske har behov av en sån som jag. Vi får se.

I morgon är det dessutom dags att börja dagis igen för Saga. Vi tar det lugnt efter ett alldeles för långt sommarlov. Dom första sex veckorna var planerade (efter min operation) ,men dom senesta veckorna har jag haft henne hemma trots att hon skulle ha börjat eftersom dagiset tydligen inte kan planera sommarlovet särskilt bra.

Vårt dagis har varit sammanslagningsdagis i några veckor. Men dom har inte sett till att det skulle vara välkända ansikten när barnen kommer tillbaka. Inte kan jag lämna Saga till totalt främmande personer efter sex veckors semester! En sak är att det är massor med okända barn och en blanding av dagisbarn och fritidsbarn där, men att det inte är en enda personal från vårt dagis på jobbet i flera veckor är en skandal i mina ögon.
Angry 

Jag är bara glad att jag inte var tvungen att lämna mitt barn; att jag har möjlighet att ha henne hemma några extra veckor.

Även den okända fröknen på dagis som jag pratade med för ett par veckor sen sade att om det var hon skulle hon stanna hemma med sitt barn tills allt hade normaliserats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback