Nu är det sommar igen - bilder från trädgården 3. juni 2008


Ringblommor från ena pallkragen har jag flyttat hit, bredvid dörren. Det var så många så det är fortfarande fullt i pallkragen.


Åh, vad heter det nu.. krasse... Tja, och rucola som växer lite vilt och några pelargonier.



Krassenånting igen och tre tomatplantor jag har fått av Lena. :-)



Pallkragen framför huset med kryddor + en lavendel som ska flytttas.



Spock tittar ut genom ett fönster som är i desperat behov av renovering.



Ny rabatt, det ska ordnas runtomkring den och rabatten ska vara längre, men jag tar lite i taget.



Vit Malva! Underbart vacker. Jag ska flytta den, den står alldeles för nära grannens tujor.
Jag hade den med mig från gamla huset. Lät något vara där också, delade på den.



3 pallkragar.
1: smultron som jag var för sent ute med, hoppas det blir något av dom nästa sommar.
Ärtor och lite smultron eller jordgubbar tror jag som jag har hittat i rabatten här.
2: ringblommor, sallad och ärtblommor.
3: Höööga ärtor och morötter.


Nummer 1 innan jag satte smultron/jordgubbsplantor hittat i tradgården.


Nummer 3. Vi har haft så mycket sallad att grannerna har fått.


















Ärtorna blommar!



Mys med nybakade bullar i trädgården.


Bullarna format och penslat av barnen! :-) GOOODA, med solrosfrön och annat gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback